BluePink XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Orice autovehicul, cat de vechi sau nou este, are in componenta un releu de semnalizate...
In "Catalog - cicuite integrate analogice", Editura Tehnica, 1983, la pag. 121-126 gasim circuitul integrat
TBA315E/315N (temporizator de putere)...
Configuratia terminalelor, in functie de capsula este urmatoarea:
In cartea "Electronica ajuta" scrisa de dl. I.C. Boghitoiu, este articolul "Semnalizator
dreapta, stanga si avarie".. schema prezentata este:
Puteti descarca
schema
si
cablajul
in Eagle si
cablajul in pdf
In almanahul TEHNIUM 1986 este articolul "Modernizarea instalatiilor electrice"..
schema semnalizatorului este:
Puteti descarca
schema
si
cablajul
in Eagle si
cablajul in pdf
La adresa
http://inginerie.protectia-mediului.ro/electronica/montaje/auto/semnalizator.htm
am gasit o schema de semnalizator auto care foloseste tot un 315..
In revista Tehnium 1/2004 am dat de articolul "Aplicatii practice ale circuitului integrat TBA 315",
unde apare, pe langa schema prezentata mai sus, si schema releului de semnalizare produs de
ELECTROPRECIZIA Sacele si este montat pe unele Oltcit-uri.
In revista Tehnium 12/1992 a aparut un articol care prezinta o schema simpla de semnalizator cu 2 tranzistoare
("Semnalizator electronic de directie si avarie" - ing. Serban Naicu)
Lista de piese:
R1=1K1
R2=R3=9K1
C1=C2=100uF/16V
D1=D2=D3=1N4001
T1=T2=BC107
Rel= releu tip RM6 (12V)
Dupa cum se constata, montajul in sine este un simplu multivibrator/circuit basculant astabil/CBA..
modul de conectare al acestuia la instalatia electrica a masinii este foarte ingenios si incredibil de simplu..
montajul se alimenteaza prin diodele D2, respectiv D3.. deci se poate adapta la orice tip de CBA,
desi acesta este cle mai simplu posibil..
- S1 reprezinta maneta semnalizatorului de directie, iar S2 - comutator avarii
- B1, B2 - becuri semnalizare stanga
- B4, B5 - becuri semnalizare dreapta
- B3 - bec indicator bord semnalizare
- B6 - bec indicator bord avarie
..cablajul ar arata cam asa:
Am redesenat si eu schema in
EAGLE
Puteti descarca
schema
si
cablajul
in Eagle si
cablajul in pdf
Deoarece aceasta schema se conecteaza altfel decat un releu inductrial,
voi prezenta si modul de conectare:
Un releu industrial are 4 borne: plus (permanent), minus (masa),
R si C (nu retin acum conectarea corecta), la becul de bord si celalalt
la comutatorul de semnalizare...
Releul nostru are conectat plusul permanent (plus) in comutatorul de semnalizare..
care se conecteaza, la randul lui in STIN (intrare stanga), respectiv DRIN (intrare dreapta).
Becurile de semnalizare se conecteaza la STOUT (iesire stanga) pentru partea stanga, respectiv
DROUT (iesire dreapta) pentru partea dreapta... becul de bord se conecteaza intre cele 2 iesiri.
Un alt model de semnalizare gasim la
http://circuitos.tripod.cl/schem/r6.gif
In cartea "Electronica auto", aparuta la Ed. Teora, am gasit o alta schema:
Montajul ar putea arata cam asa (fara tranzistor pe cablaj):
sau asa: